TRASNVERSAL ORGANIZATION OF THE KNOWLEDGE: POSSIBILITIES IN THE FIELD OF INFORMATION
Keywords:
ensino superior, interdisciplinaridade, transdiciplinaridade, transversalidadeAbstract
This study synthesizes critical considerations about knowledge compartmentalization and disciplinarity, considered impeditive elements of dialog between subjects. The analysis is supported by academic thinking about the subject knowledge organization, identified by means of an analysis in 73 Brazilian scientific journal articles in the field of Information Science, aimed to identifying proposals to overcome the current disciplinal dissention or morphological ruptures in curricula constitution. Aiming at contribute to the transformation of the strait-laced frames in teaching programs, perceptive in the criticism of curricular construction, it concludes indicating the possibility for inclusion of transversal subjects in teaching programs, in order to organize the knowledge in information field to facilitate the relation between organization learning and transversal subjects or another curricular component within students needs, considering their relations with Information Science.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Ponto de Acesso adota a licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional (CC BY 4.0). Por meio desta licença, os autores retêm os direitos autorais de seus trabalhos, concedendo à revista o direito de primeira publicação. O conteúdo publicado pode ser compartilhado e adaptado por terceiros para qualquer finalidade, inclusive comercial, desde que seja dada a devida atribuição de autoria, incluindo menção à publicação inicial nesta revista e indicação de eventuais alterações. Esta licença preserva a integridade dos trabalhos em ambiente de acesso aberto, assegurando o reconhecimento adequado da autoria e da publicação original. Ao submeterem trabalhos à Ponto de Acesso, os autores concordam expressamente com estes termos de licenciamento.