O queer em rede: subversão e (des)construção do gênero na página do Facebook Travesti Reflexiva
DOI:
https://doi.org/10.9771/peri.v1i2.12893Abstract
O artigo tem como objetivo analisar as publicações (textos, vídeos, imagens e comentários) da página do Facebook Travesti Reflexiva, comunidade voltada para discussões que subvertem as imposições heteronormativas, na qual são abordadas temáticas que vão desde a identidade do indivíduo trans* até os direitos básicos das minorias socialmente oprimidas. Para isso, a pesquisa utiliza em sua base teórica não somente autores da Teoria Queer, como também aqueles que estudam as mudanças sociais advindas com as ferramentas de comunicação no ciberespaço, partindo do pressuposto que, a partir desses novos processos de comunicabilidade, as pessoas comuns – que não pertencem à grande mídia – têm autonomia para propagar ideias e ideais subversivos.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Noncommercial License that allows the work to be shared with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal, but prohibits commercial use.
Authors are authorized to enter into separate additional contracts for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal website) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes and increase the impact and citation of the published work (see The Effect of Open Access).