Questões de gênero e sexualidade: implicações na docência
DOI:
https://doi.org/10.9771/peri.v1i9.23891Abstract
O presente artigo foi elaborado de acordo com os preceitos de um estudo exploratório de revisão de literatura. O artigo apresenta como objetivos investigar a epistemologia dos conceitos de gênero e sexualidade, a relevância da discussão destes temas no ambiente escolar e acadêmico, assim como a problemática da discriminação. Pode verificar-se que, no prisma científico, existem diferenças entre os termos sexo, gênero e orientação sexual e que estes não se influenciam diretamente. Simultaneamente, percebeu-se a existência da necessidade de trabalhar gênero nas escolas e faculdades de forma adaptada às faixas etárias, com o intuito de tornar o sistema educativo mais inclusivo e pautado pelo respeito, dignidade, proteção contra as violências e equidade para todos/as.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Revista Periódicus

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Noncommercial License that allows the work to be shared with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal, but prohibits commercial use.
Authors are authorized to enter into separate additional contracts for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal website) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes and increase the impact and citation of the published work (see The Effect of Open Access).