Crianças desviadas, sexualidades monstruosas, educação pervertida: paisagens alteritárias das infâncias
DOI:
https://doi.org/10.9771/peri.v1i9.26783Abstract
Há limites a serem considerados quando se trata de pensar gêneros e sexualidades na escola, especialmente em relação às crianças? Como compreendê-los e enfrentá-los? Essas foram algumas das questões propostas para a composição deste dossiê, que agora assume a forma de um conjunto de artigos cujxs autorxs se permitiram desafiar por inquietações diante de cenas da vida social de crianças, em diferentes paisagens, marcadas por discursos e práticas moralizadoras, exclusões, violências e, também, resistências, acionadas pelas próprias crianças em seus movimentos de fuga e escape das redomas erigidas em nome da proteção, da educação e da civilizaçãoDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Revista Periódicus

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Noncommercial License that allows the work to be shared with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal, but prohibits commercial use.
Authors are authorized to enter into separate additional contracts for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal website) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes and increase the impact and citation of the published work (see The Effect of Open Access).