Educação como ponte para dignidade

um relato etnográfico acerca do papel da educação na trajetória de trabalhadoras domésticas em Natal, no Rio Grande do Norte

Authors

Keywords:

Antropologia e educação, Emprego doméstico, Práticas educacionais, Gênero

Abstract

Education is a much broader process than formal school practices. Therefore, it is crossed by several instances of daily life, such as gender, class, race, work, family, among others. Education also crosses the lives of women who work as domestic workers. Therefore, this work aims to ethnographically investigate the educational processes based on the trajectory of three women who work as domestic workers in Natal, Rio Grande do Norte.

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Author Biography

Adara Pereira da Silva, UFRN

Doutoranda e Mestra em Antropologia Social pelo Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social

Pesquisadora Capes

Atualmente desenvolve pesquisas acerca do trabalho doméstico em uma perspectiva do Gênero e Estado

Membro do corpo Editoral da Revista Equatorial

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Published

2025-08-20

How to Cite

Pereira da Silva, A. (2025). Educação como ponte para dignidade: um relato etnográfico acerca do papel da educação na trajetória de trabalhadoras domésticas em Natal, no Rio Grande do Norte. Cadernos De Gênero E Diversidade, 11(3), 1146–1164. Retrieved from https://revbaianaenferm.ufba.br/index.php/cadgendiv/article/view/54173

Issue

Section

Diários de Campo